Rewalidacja indywidualna jest podstawową formą specjalistycznej pomocy dzieciom z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, które mają trudności w opanowaniu materiału nauczania, nawiązywaniu relacji i funkcjonowaniu społecznym. Proces rewalidacji jest długotrwałą działalnością terapeutyczno-pedagogiczną, której celem jest usprawnianie zaburzonych płaszczyzn rozwojowych i zapobieganie pogłębianiu istniejących zaburzeń oraz powstawaniu nowych.
W przypadku dziecka niepełnosprawnego intelektualnie proces edukacji wymaga specjalnych środków oddziaływania, gdyż dziecko nie może sprostać oczekiwaniom i wymaganiom otoczenia – mimo chęci. Potrzebna jest wówczas pomoc korekcyjna, kompensacyjna i usprawniająca, realizowana w ramach zajęć rewalidacji indywidualnej.
Opracowana przeze mnie diagnoza stanowi zawsze punkt wyjścia do wyznaczenia kierunków oddziaływania. Ćwiczenia i metody prowadzenia zajęć dobieram w zależności od rodzaju i złożoności zaburzeń oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka. Każde spotkanie to stymulowanie i dynamizowanie rozwoju.
W pracy terapeutycznej nie obowiązują żadne terminy ani rygory czasowe. Jedynym kryterium przejścia do następnego stopnia trudności są faktyczne osiągnięcia ucznia.
Każda prawidłowo podjęta inicjatywa, każde prawidłowo wykonane polecenie jest wzmocnione nagrodą, pochwałą – dziecko otrzymuje w ten sposób informację, że jest w stanie pracować samo, że nie potrzebuje drugiej osoby, by wykonać zadanie. Razem z Państwa dzieckiem wypracuję poczucie sprawczości i autonomii, której każdy człowiek na świecie potrzebuje. Zdejmie to z ramion dziecka dodatkowy lęk pt.”Sam nigdy nie dam rady”. Pracuję w myśl zasady pomagać – nie wyręczać.